Städningen utförs mellan måndag till söndag den veckan din grupp har ansvaret.
Inför tävlingar tar styrelsen beslut om en allmän städddag.
Alla läger avslutas med städning enligt nedanstående städinstruktioner.
Fastighetsansvarige tillsammans med kassör ansvarar för att städmaterial finns att tillgå och inhandlar vid behov.
Följ nedanstående punktlista vid städning:
- Klubbrummet
Dammsugning av golv, vid behov våttorkas golvet. Stolar ställs på plats och bord torkas av. - Hallen (vid ingången)
Dammsugning av golv, vid behov våttorkas golvet. Mattor piskas, skor ställs på plats i skostället, vid behov byts sopsäcken ut och ställs i det större förrådet. - Köket
Dammsugning av golv, vid behov våttorkas golvet. Diskbänk och övriga bänkytor torkas av och disk plockas in. Diskmaskinen töms och kylskåpet töms på utgågna varor. Sopsäcken byts ut vid behov. Handdukar tas hem för tvätt. - Toaletter
Dammsugning av golv, vid behov våttorkas golvet. Porslin, speglar torkas av, handdukar för tvätt läggs i tvättkorgen på den större toaletten. Handdukar tas hem för tvätt. - Bågskytteverkstad/Pannrum
Dammsugning av golv, vid behov våttorkas golvet. Papperskorgen töms och eventuella verktyg ställs på plats. - Skjuthallen
Dammsugning av golv, vid behov våttorkas golvet. Bänkar torkas av, stolar ställs på plats. Placera bågar och pilar på avsedd plats. All egen utrustning sla förvaras i bågrum eller under bänken. Klubben tar inget ansvar för skyttens egna utrustning.